maanantai 13. elokuuta 2007
Misumagneetit
Maailmanmuodista ja erityisesti "houte coutersta" sanotaan, että niiden tarkoitus on myydä tuotemerkin hajuvesiä.
Miesten pukeutumisessa on moni asia toisin kuin naisten. Sen näkee jo vaatteita myyvistä liikkeistä: naisten ja lastenvaateosastot sisustetaan uusiksi vähintään neljä kertaa vuodessa. Miestenosastoja ei. Esimerkiksi Kuopion torin laidalla sijaitsevan Carlsonin tavaratalon miestenvaateosasto on ollut samalla paikalla niin kauan kuin muistan, eli vähintään 1970-luvulta. Naistenvaateosastoa joudun etsimään suuresta, moneen kortteliin levittäytyneestä tavaratalosta joka kerta, kun vierailen paikassa.
Liike on yksi Kuopion vanhimpia: Carlson aloitti omena- ja naulakauppiaana 1830-luvulla. Omenat ja naulat kuuluvat edelleen tavaratalon valikoimiin.
Miesten vaatteiden ja partavesien välinen suhde on päinvastainen kuin naisten vaatteiden ja hajuvesien. Partavesituoteperhe on laajentunut alusvaatteisiin.
"Ennen kuin riisuudut alasti, käytä Axe-alusvaatteita" (Before you wear nothing, wear Axe-underwear).
Axe-boksereiden käyttöohjeessa kuvasarjalla kerrotaan, että boksereiden ja deodorantin käyttö yhdessä johtaa kahden naisen yhtäaikaiseen halailuun. Pakkauksessa on myös varoitus, että bokserit saattavat menettää muotonsa tai tulla revityiksi.
"...onnenpoika!" (... you lucky boy!)
Pesuohjeissa boksereiden kuvataan olevan muun muassa misumagneetti.
Naisten vaatteiden pesuohjeissa en ole nähnyt niiden olevan miesmagneetteja.