torstai 23. elokuuta 2007

Olviretki Schwabeniin



Kun Lidl -kauppaketju rantautui Suomeen, tuloon suhtauduttiin melko kriittisesti. Firman sulkeutunut tiedotus lisäsi epäluuloja ja lehdistö löysikin moitittavaa sen toiminnasta, niin Saksassa kuin täälläkin.

Pian kirjoitukset kuitenkin loppuivat. Myös Lidl alkoi ilmoittaa lehdissä ja jakaa mainoksia. Vaikka sellaisen ei pitänyt kuulua lainkaan yhtiön toimintatapoihin.

Keväällä meidänkin naapurustoon tuli Lidl. Kaupparetki sinne on toistaiseksi ollut kuin pieni piipahdus ulkomaille. Saksalaista 'talousolutta' ja uusia suklaamerkkejä.

Eksotiikan kokeminen on hämmentävä tunne. Sen kohteeseen on haluaa tutustua tarkemmin ja samalla sitä työntää vähintään käsivarren mitan päähän itsestään.

Ruokaostoksia en Lidlissä osaa tehdä.