perjantai 27. joulukuuta 2013

AKKU.



Alati muuttuva sosiaalinen media taipuu moneksi. Palvelut itse pyrkivät kehittämään erityisesti kaupallisten tiedotteiden näkyvyyttä, hiljan pörssiin mennyt Twitter on lisännyt viestivirtaan "sponsoroituja" mainoksia jotka ovat Facebookissa olleet läsnä jo pidemmän aikaa. Palveluihin mukaan huokutelleen kiinnostavan sisällön löytäminen on entistä vaikeampaa.

Siksi sellaista pitänee nostaa esille. Facebookissa on elokuusta 2012 lähtien ilmestynyt kulttuurilehti Akku. Markus Leikolan ja kumppaneiden perustama lehti kertoo ajankohtaisista kulttuuritapahtumista muistoihin tai henkilökohtaisiin näkökulmiin perustuen. Usein kirjoituksen tai kuvan perustana on yksittäinen havainto tai huomio, joka laajenee suurempiin mittoihin. Akku tarjoaa kulttuurijournalismia julkaisuympäristöönsä sovitettuna.

Joulun alla Eeva-Kaarina Aronen kirjoitti Aku Ankasta ja Tyhjälän joulun pelastamisesta. Kullakin on oma joulutarinansa, oma joulumielen herättäjä. Aroselle se on klassinen Carl Barksin sarjakuva. Yllä sen avaus Moogin arkistosta.

Tätä kirjoittaessa Akulla on reilut kaksi ja puolituhatta seuraajaa. Suosittelen mukaan liittymistä.


* Kulttuurilehti Akku.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti